Kiemelkedően indított a Gáspárék - heti nézettség
Múlt héten három műsor is indult: a TV2-n a Gáspárék és Az 1% Klub - Mennyire okos Magyarország?, az RTL-en pedig a Nyerő páros Barátok közt különkiadása. Az előbbi kiváló eredményeket hozott, de legyőzte a Nyerő páros Barátok közt különkiadását. Hogyan teljesítettek ezek a műsorok, és milyen eredményekkel indítottak? Nézettségi elemzés itt.
A december 9. és 15. közötti héten három fontos műsor is indult - a TV2-n a Gáspárék és Az 1% Klub - Mennyire okos Magyarország?, míg az RTL-en pedig a Nyerő páros Barátok közt különkiadása. Nézzük, hogyhogy állnak az eredményekkel.
Hétköznap este a Házasság első látásra csak egy hétre vívott csatára a Nyerő páros Barátok közt különkiadással szemben. A párkapcsolati reality fölényesen továbbra is élen van: a fiataloknál továbbra is kiütötte (heti átlag: 232 ezer - 25,3%) a Sebestyén Balázs által vezette Nyerő páros Barátok közt különkiadását (heti átlag: 108 ezer - 11,6%). A sztárpárshow különkiadása - amit előbb az RTL+ Premiumon elérhetővé vált - nagyon gyengén teljesített, ennek ellenére érkezik a folytatása, ami 2025 őszére várható. A különkiadás nyertese pedig Németh Kristóf és Németh-Szikriszt Zita lett.
A 21:30-as, a főműsoridő második sávban A konyhafőnök új ellenfelet kapott. Azonban Győzike (Gáspár Győző) új reality-je, a Gáspárék kiemelkedően nyitott (heti átlag: 139 ezer - 18%), azonban A konyhafőnök nagyon siralmasan futott, hiszen a 100 ezer néző is nagyon kevés lett (heti átlag: 79 ezer - 10,7%), így tehát a gasztroreality ezen a héten már korábbra került, hogy tudjon javítani a számain.
A hétvége sem telt unalmasan. Főleg szombaton, amikor a Dancing with the Stars idei évad döntője - ami a fiataloknál (18-49) vélhetően 18-19% fölött lehet az aránya - teljes lakosságban egy kicsit legyőzte a kilencedik évadával jelentkező A mi kis falunkat (heti átlag: 163 ezer - 17,1%). A pajkaszegiek életének szóló sorozat kilencedik évada közepesen nyitott.
És ha már táncos showműsor - a Dancing with the Stars idei évad győztese WhisperTon (Strenner Antal) és Tóth Katica lett. Az, hogy mikor érkezik hatodjára a Dancing with the Stars, nem tudni. Mindenesetre a döntő végén Stohl András, az egyik műsorvezetője azt mondta, hogy "jövőre találkozunk", ez azt jelenti, hogy jövőre is lesz képernyőn, de a hivatalos bejelentést csak később fogja tenni a TV2 Csoport.
Eközben vasárnap este az idei év utolsó Házon kívül adása nagyon röviden, vagyis 15 perces adással jelentkezett, ami a közönségaránya eléggé stabil, vagyis jól ment. A Boros Krisztina által vezette közéleti-politikai magazin január 5-től nemcsak egyórás időtartammal jelentkezik, hanem - felváltva - egy műsorvezetőtársat is kap Kéri Barna személyben, aki 2023 óta az RTL Híradónál van.
Az Álarcos énekes aznapi adásban egy új ellenfelet kapott. A maszkos showműsor elődöntő előtti adása remekül teljesít a fiatalok körében (heti átlag: 210 ezer - 19,1%), így azonban az ötödik helyen végzett. Az adás végén leleplezték a Fekete párducot, ami nem más, mint Herceg Erika lett, aki ő volt tavalyelőtt (2022-ben) az X-Faktor egyik mentora. Emellett az ellenfele, Az 1% Klub - Mennyire okos Magyarország? jól ment, de egy kicsit alulmaradt az Álarcos énekessel szemben (heti átlag: 196 ezer - 18%).
Az RTL-en a második sávban is csak közepesen ment, hiszen a Hell Boxing Kings második elődöntője is csak közepesen végzett. Javítani még lesz szükség, mert most vasárnap este véget ér a nemzetközi bokszverseny, ami egy gálameccs is hozzájárul: a 60 éves Kunkli Tivadar megmérkőzik Boráros Gáborral. Innen megtudjuk, hogy ki nyeri meg a 100 ezer dollárt és egy WBO övért is.
A hetet azonban az első helyen a TV2 nyerte 18,8%-al, az RTL-é pedig 12,4%-al végzett a második helyen. Az idei év piacvezetőbe - jelen állás szerint - a TV2 158-al, míg az RTL-nek eddig 136 estét tudott nyerni. Jövő héten itt a karácsony, amikor is hamarosan elemezzük, hogy a karácsonyi szezonban teljesítettek. Jövő vasárnap pedig elemezzük a TV2 és az RTL nagyszabású showműsorok eredményeit, hogy hogyan teljesített az idei őszi szezonban kapcsolatosan.
A nézettségi adatoknál a 18-49 éves közötti korosztály célcsoportját vettük figyelembe.